desember 08, 2010

{Gjør det selv} Litt mer julepynt...



Du kan enkelt lage julepynt med papir.
Her kommer et lite tips...

Klipp ut sirkler av mønstret papir i fine julefarger.
De limes sammen til en "kule", og blir kjempefine 
mange etter hverandre på en lang 
tråd som du kan henge rundt på juletreet.
Eller du kan henge opp en og en.

De er også fin dekorasjon til å legge på et fat eller på bordet.

Fremgangsmåte:

Du trenger:

farget papir (gavepapir)
blyant
saks
limstift
tråd
sirkelmal (f.eks. et lite glass)

Slik gjør du:

Finn frem ønsket papir.
Jeg har brukt pent papir fra Blafre
som selges i nettbutikken.
Dette nydelige Bambi-papiret har vi i brunt, grønt og rødt.
Farger som passer veldig fint i julen også :)


Tegn sirkler på papir.
Du trenger 5 stk. til hver.
Klipp de ut.


Brett hver sirkel på midten med den fargede siden inn.


Lim hver halvsirkel sammen.


Vil du ha de på en lang tråd,
legger du denne inni før du limer på den siste.


Ønsker dere kreative dager med masse hygge!

Tusen takk til alle som er innom,
og alle koselige tilbakemeldinger jeg får :)



{Lykkefryd}

4 kommentarer:

  1. Kjempefine! Dette må jeg prøve:)

    SvarSlett
  2. Hvor er de enkle og søde. Dem må jeg prøve sammen med min datter. Sender du varer til Danmark fra din fine netshop?
    Kh Berit

    SvarSlett
  3. Hei kjære du! Takk for fine ord! Du gir jo oppskrifta på min julepynt her i dag! :) Så morsomt! Eg har laga papirpynten på lerketreet mitt etter same prinsippet. Flott bloggen din, takk for at du deler gode tips!

    Nyt førjulstida vidare!
    God klem frå Elin :)

    SvarSlett
  4. Så fint det ble! Ser lengre ned at du også har "pimpet" bokser med Blafre-papir! Jeg har brukt tomme kakao-bokser, da får du lokk på boksene også:
    http://kikkis-planet.blogspot.com/2010/10/bokser-og-blafre.html
    Kjempefin blogg du har!

    SvarSlett

Tusen takk for at du legger igjen en kommentar!
Det setter jeg stor pris på :)

Related Posts with Thumbnails