desember 10, 2010

{Gjør det selv} pynt busker & trær med vakre isformer



Nå har vi ordentlig vinter her med mange kuldegrader,
og det er et hvitt pent teppe overalt.
- Vakkert!

Når det er kaldt som nå
er det mye gøy en kan lage med vann ute.

Tidligere har jeg hatt innlegg om islykter 
du enkelt kan lage selv. Dette kan du lese om her.

Hvorfor ikke pynte opp ute i hagen
eller på busken ved inngangsdøren?

Du kan fryse vakre isdekorasjoner.
Det meste kan brukes til former...
barnas sandformer og kakeformer er ideelle.


Fremgangsmåte:

Du trenger:

Former
vann
ståltråd
borr

Slik gjør du:

Hell vann i ulike former, og sett de ut slik at vannet fryser.
Når de er helt gjennomfrosne tar du de ut av formene.
Du kan forsiktig borre hull med et tynt borr.
Fest på ståltråd til å henge de opp.

(tips: du kan helle farge i, eller ha i bær, små kongler, granbar etc...)


Heng de opp i busker og trær.


Virkelig vakkert når solen skinner på de!



Ønsker alle en strålende helg!
Kos dere med frost & snø de av dere som har det :)




{Lykkefryd}

5 kommentarer:

  1. For en god idé - takk skal du ha!

    SvarSlett
  2. For en utrolig god idé! Nesten så jeg blir irritert fordi jeg ikke har kommet på det selv, så lurt smart var det:) Takk for at du har en veldig inspirerende blogg, du gir kreativt påfyll. Sender et dusin fredagsklemmer din vei.

    SvarSlett
  3. Det var en utrolig flott ide! Supert! Det skal jeg gjøre med ungene. Vi pleier å lage lyslykter hver vinter. Men slike pytefigurer må vi også lage.

    Takk for nydelige bilder.
    Ha en fin kveld, du fine!

    SvarSlett
  4. Fantastisk god idé!! Og takk for at du deler :)

    SvarSlett
  5. Takk for kommentar om hva den fargen heter. Jeg skal sporenstreks ut, i morra ihvertfall, ut og kjøpe glasurfarger.

    Klemmer i massevis!

    SvarSlett

Tusen takk for at du legger igjen en kommentar!
Det setter jeg stor pris på :)

Related Posts with Thumbnails