desember 02, 2010

Sne & frost - bak noen nydelige vinterkaker!





Sprengkulde her på østlandet...

Da er det koselig med fyr i peisen og baking av litt småkaker.
Litt julemusikk også, så er julestemningen der :)

Inspirert av sne & frost, har jeg laget småkaker i snekrystaller.
Denne oppskriften er kjempefin til alle anledninger.
Sist brukte jeg den til Halloween-kaker.
Den er enkel å få til, og smaker veldig godt...

Oppskriften finner du her.


Deigen kan du f.eks. bake kvelden i forveien.
Den skal pakkes i plast, og ligge litt i kjøleskapet.
Så kan du ta den ut og bake når du får lyst.

Kjevle ut litt av gangen og stikk ut med kakeutstikkere.
Stekes i ca. 10 min, 180 grader.


Når kakene er avkjølt kan de dekoreres...






... og nytes med en varm kopp kakao :)

Heller iskaldt og nydelig vintervær, enn slaps og tåke...


{Lykkefryd}


2 kommentarer:

  1. Nam, nam, så godt det så ut!!:-)
    Fine de snøfnuggene altså. Hvor har du fått tak i de formene?
    Ha en flott 2. desember!
    Klem fra størstepia

    SvarSlett
  2. Ser nydelig ut!
    Jeg ligger syk og suger til meg tips og ideer..
    Synes ikke jeg har noen tid å miste midt i forberedelsene..

    Disse både ser og høres lekre ut..

    ♥ Nyt adventstiden ♥

    Klem fra Tove

    SvarSlett

Tusen takk for at du legger igjen en kommentar!
Det setter jeg stor pris på :)

Related Posts with Thumbnails