desember 20, 2010

{Tips!} Hjemmebakst smaker kjempegodt, og blir fine julegaver...



Å gi bort noe du har laget selv er ekstra hyggelig!
Vi pleier å gi bort litt hjemmelagde julegaver til
de voksene i familien.
Italienske Biscotti smaker kjempegodt
og er veldig enkelt og raskt å lage.

BISCOTTI MED MANDLER

250 g mandler
150 g mykt smør
3 dl sukker
2 egg
2 ts bakepulver
1 ss vaniljesukker
ca. 6 dl hvetemel
                                                                 (kilde: Bo Bedre 12/2010)

Rist mandlene i ovnen, 200 grader i  ca. 10 min.
Grovhakk halvparten. Resten skal være hele.
Visp temperert smør og sukker lyst og luftig.
Tilsett eggene, ett av gangen. 
Ha så i bakepulver, vaniljesukker og hvetemel. 
Til slutt tilsettes mandlene. 

Form deigen til 6 pølser. Legg de på stekebrett og trykk de litt flate.
Stekes midt i ovnen, 200 grader i ca. 12-15 min.
Ta de ut av ovnen, senk temperaturen til 100 grader.
Avkjøl de i ca. 15 min.
Del opp i tynne skiver på ca. 2 cm. med en skarp kniv.
Snu kakene med snittflaten opp, og stek
videre i ca. 20 min. til de er sprø.
Avskjøles og oppbevares i tett kakeboks. 


Legg de på glass med lokk og
heng på fin merkelapp.

Kjempesøte julegaver...
Og disse vil garantert falle i smak!



{Lykkefryd}

3 kommentarer:

  1. En kjempefin gave, og i hvert fall til de som har alt! For ferske småkaker har man alltid behov for!! :)

    SvarSlett
  2. Lekkert lekkert!! Jeg elsker biscotti =)

    SvarSlett
  3. Suuuper ide - og biscotti er bare nyyydelig til en kopp sterk kaffe :)

    Nyt innspurten!

    Klem fra Tove

    SvarSlett

Tusen takk for at du legger igjen en kommentar!
Det setter jeg stor pris på :)

Related Posts with Thumbnails